Kedves Kollégák! Kérjük adjátok tovább!
Az Nyrt-ben a III. megbeszélést tartottuk a neuralgikus pontok feltárása, problémák azonosítása cím szóval, érzékenyítve magunkat a KSZ összegszerű tárgyalására.
Munkáltató:
Munkábajárás költség térítése, mint bevonzás és megtartási eszköz:
8851 aktív munkavállaló van a MOL Mo-ban ebből 3562 fő semmilyen hozzájárulást nem a kap munkábajárásához,
a napi munkabajárás távolság átlag 52 km (26-26 km),
munkás járatok felülvizsgálata – felértékelődhet,
tele kocsi mint lehetséges alternatíva.
Szakszervezetek:
a munkabér lehet a legfőbb bevonzó és megtartó erő,
a munkábajárás költség térítés soha nem fogja
fedezni a napi használat által okozott kopást,
pandémia idején a munkáltató szorgalmazta a „háztól-házig” autózást a kontaktálás elkerülése miatt, a gyűjtő buszjárat nem lehet ennek alternatívája pl Pusztaszabolcs gk-val kb 20 perc, gyűjtő járattal kb 1 óra a mostani útvonal alapján,
javasoltunk üzemanyag kártya bevezetést csak literre, sajnos ez nem alternatíva a cég elmondása szerint, mert mindkét félnél (munkáltató-munkavállaló) magas adó terhet jelent, továbbá a működő kártya üzletet is bővíteni kellene, ami további adó terhet jelent a munkáltatóra nézve ( ez lehet hogy nagyon leegyszerűsített megfogalmazás részemről)
OSZ az alábbi javaslattal élt, a számok csak elméletiek és kizárólag a példa bemutatására szolgálnak:
„A kompenzációs mellékletben évek óta szereplő 25 Ft/km térítés úgy alakulhat át javaslatunk szerint, hogy a mindenkori nagykereskedelmi üzemanyagár meghatározott százaléka kerülne útiköltségként kifizetésre. Pl. (a számok fiktívek, csak az elvrendszert mutatja be.) benzin-gázolaj hivatalos átlagár 700 Ft, ennek 5%-a 35 Ft. Tehát ez alapján napi 1.000 km-t megtévő munkatárs számára a térítés 35.000 Ft lenne. Ez 50 liter üzemanyag. Az átlagárat havonta vagy negyedévente felül kellene vizsgálni, a kifizetésre kerülő költségtérítést hozzá lehet igazítani. Ez a módszer biztosítja, hogy az üzemanyag ár mozgása ne befolyásolja a térítés összegéből megvásárolható mennyiséget. A példa számait alkalmazva, mindig 50 liter lenne.”
A munkábajárás költség térítés valószínű a MOL Mon mindenkire fog vonatkozni.
Különélési pótlék, jellemzően a KT (bányászat) hetelős munkarendben vannak foglalkoztatva kb 50 főt érint a MOL Nyrt-ben.
Hosszú idő óta a 2.300.-Ft/napi összeggel van térítve, a szállást a cég biztosítja, de ez a pénz nagyon kevés a megélhetéshez és évek óta nincs emelkedés.
Úgy tűnik a munkáltató is megértette a problémát, az összeg emelésére, ill. nagyobb hangsúlyt fognak fordítani a szállás hely minőségére. Hosszasan beszéltünk arról, hogy ez a tárgyalás forma újszerű, hiszen első lépésben a problémák azonosítása és a fókusz területek kijelölése a cél.
November első hetére tűzik a következő tárgyalást ahol már állítólag pénz is társulni fog a jogcímekhez.
Rövidesen a szakszervezetek összeülnek a közös ajánlat kidolgozására.
üdv: Bognár Piroska